Dzieła Stanisława Moniuszki
Twórczość sceniczna
opera w jednym akcie
Halkaopera w dwóch aktach (tzw. wersja wileńska), później rozszerzona do czterech (tzw. wersja warszawska)
Hrabinaopera w trzech aktach
Pariaopera w trzech aktach z prologiem
Straszny dwóropera w czterech aktach
Verbum nobileopera w jednym akcie
opera komiczna w dwóch aktach
Rokiczanaopera niedokończona
Sen wieszczaopera zachowana we fragmentach
Sielankaopera w dwóch aktach (zaginiona)
Treaopera w II aktach (niedokończona)
operetka w jednym akcie
Bettlyopera komiczna w dwóch aktach
Biuraliścikomedio-opera w jednym akcie
Ideał, czyli Nowa Preciozaoperetka w dwóch aktach
Jawnuta (Cyganie)sielanka w dwóch aktach
Karmaniol, czyli Francuzi lubią żartowaćkomedio-opera w dwóch aktach
Loteria"fraszka" w jednym akcie
Nocleg w Apeninachoperetka w jednym akcie
Nowy Don Kiszot, czyli Sto szaleństwoperetka w trzech aktach
Nowy dziedzicoperetka w jednym akcie
Pobór rekrutówdzieło zaginione
Walka muzykówdzieło zaginione
Żółta szlafmyca albo Kolęda na Nowy Rokdzieło zaginione
muzyka do trzech obrazów baletu
Kumoszki windsorskietańce do III aktu opery
Libella, czyli Zemsta owadudodatkowe tańce do baletu
Monte Christododatkowe tańce do baletu
Na kwaterze (Na kwaterunku)balet w jednym akcie
Sylfidadodatkowy taniec do baletu
melodramat w trzech aktach
Fedramuzyka do dramatu George’a Conrada (księcia pruskiego Georga Hohenzollerna)
Hamletmuzyka do dramatu Szekspira
Hans Mathisdramat
Karpaccy góraledramat Józefa Korzeniowskiego
Kasper Hausermelodramat
Kupiec weneckimuzyka do dramatu Szekspira
Lilla Wenedamuzyka do dramatu Słowackiego
List żelaznytragedia w pięciu aktach
Ostatnie bożyszczedramat w jednym akcie
Pariatragedia C. Delavigne'a
Sabaudka, czyli Błogosławieństwo matkimelodramat w pięciu aktach
Wandadramat Józefa Grajnerta
Zbójcytragedia Fryderyka Schillera
Żale Jefitymuzyka do deklamacji
Pieśni
Z Dwunastego śpiewnika domowego
Korale Kozak (Tam na górze jawor stoi) Lirnik wioskowy I Lirnik wioskowy II Lirnik wioskowy III Lirnik wioskowy IV Maciek Matysek Modlitwa (Porwany szałem rozpaczy) Motyl Na skalistym brzegu Niepogoda (Jakoś mi senno) Pieśń o Grafie Mieczku Serce moje Skowronek i słowik Sołtys Stara kapota Starość Stary kapral Tęsknota Tren szósty Trzech BudrysówTwórczość wokalno-instrumentalna
na głosy solowe i chór mieszany z towarzyszeniem orkiestry
Kantatado słów J.S. Jasińskiego
Kruminekantata mitologiczna - nieukończona, rękopis zaginął
Madonnakantata na bas solo, chór i orkiestrę
Mildakantata mitologiczna litewska na głosy solowe i chór mieszany z towarzyszeniem orkiestry
Nijoła (Wundyny)kantata mitologiczna na głosy solowe, chór i orkiestrę
Rok w pieśnikantata - nieukończona
Sonety krymskiekantata na głosy solowe i chór mieszany z towarzyszeniem orkiestry
Widmakantata i sceny liryczne na głosy solowe i chór mieszany z towarzyszeniem orkiestry
na głosy równe
24 fugina chór mieszany (a cappella lub z kwartetem smyczkowym)
3 fugina chór mieszany
8 kanonów Elegiana chór męski i orkiestruę (lub fortepian)
Florian Szaryballada na baryton solo, chór męski i orkiestrę
Fuga C-durna chór mieszany
Fuga f-mollna głosy równe
Kartka do Józefa Wieniawskiegona chór i fortepian
Moje bogactwona chór męski
Pani Twardowskaballada na głosy solowe, chór i orkiestrę
Przy kądzielina chór męski
Sędzia wiecznyna chór męski
Twórczość religijna
na dwa głosy żeńskie i organy (z dopisanym kwintetem smyczkowym)
Msza Des-durna 4 głosy solowe z towarzyszeniem organów lub 4-głosowy chór mieszany z towarzyszeniem smyczków i organów
Msza Es-durna 4 głosy solowe i chór mieszany z towarzyszeniem organów lub organów i kwintetu smyczkowego
Msza żałobna g-moll (Requiem aeternam)na 4-głosowy chór mieszany z towarzyszeniem organów
na dwa głosy (sopran i alt) z towarzyszeniem organów
Msza e-moll (Panie, Panie zmiłuj się)na trzy głosy żeńskie (dwa soprany i alt) z towarzyszeniem organów lub kwintetu smyczkowego
Msza Piotrowińska B-durna głosy solowe i chór mieszany z towarzyszeniem organów
Msza żałobna d-moll (Pienia żałobne do mszy św. za zmarłych)na 4-głosowy chór mieszany z towarzyszeniem organów lub instrumentów dętych
cztery litanie na chór mieszany z towarzyszeniem orkiestry (lub fortepianu)
na solo baryton z towarzyszeniem organów
Agnus Deina 4 głosy (taktów 24)
Agnus Deina bas solo z towarzyszeniem organów
Agnus Dei (Z krzyża boleści)motet na chór mieszany z towarzyszeniem organów
Benedictusna 4-głosowy chór mieszany z towarzyszeniem kwintetu smyczkowego i organów
Boże, coś Polskęna 4 głosy męskie a cappella - niewydane
Boże, zbawco mójna bas z towarzyszeniem organów lub fortepianu
Chór sprawiedliwychmotet na baryton solo i chór mieszany z towarzyszeniem organów
Christe eleisonna 4 głosy (taktów 16)
Do Ciebie, Panie, wznosim nasze modłysłowa J.B. Zaleskiego. Patrz "Jedenasty śpiewnik domowy"
Ecce lignum crucis (Oto drzewo krzyża).motet na baryton solo i chór mieszany z towarzyszeniem organów
Exaudi, Deus, orationem meamna tenor lub baryton. Słowa polskie J. Chęcińskiego
Gloriana 4 głosy - niewydane. Bergen 1840
Graduale (Illumina oculos meos)na sopran i alt z towarzyszeniem organów. Warszawa 1869
Hymn (Chwała Bogu)na chór
Hymn do Matki Boskiej (O Królowo pełna łaski)na alt i bas z towarzyszeniem organów lub fortepianu. 1868
Hymn do Pana Jezusa (Z Ojcem Przedwiecznym stolicę dzieli)na bas z towarzyszeniem organów. Słowa W. Syrokomli
Hymn (Powstańcie, światłości syny)na 4-głosowy chór mieszany (a cappella) - niewydany
Hymn (Za wszelkie dobro)na dwa soprany z towarzyszeniem fortepianu. 1860
Inclina aurem tuamna sopran lub tenor z towarzyszeniem organów
Intende vocina sopran i alt z towarzyszeniem organów. Wilno przed 1858
Kiedy ranne wstają zorzena 4-głosowy chór mieszany z towarzyszeniem organów. Słowa F. Karpińskiego
Kyrie eleisonna 4 głosy (taktów 24). Berlin 1839. Niewydane
Laudate Dominumna sopran i alt z towarzyszeniem organów lub fortepianu
Litanie ostrobramskie (cztery)na chór mieszany z towarzyszeniem orkiestry (lub fortepianu). Wilno 1843 (pierwsza), 1849 (druga), 1855 (czwarta). Słowa łacińskie.
Marsz żałobny (Requiem aeternam don ei, Domine)na chór męski i instrumenty dęte. 1861
Modlitwa do Bogarodzicyna jeden głos z towarzyszeniem organów
Modlitwa (O Mario, bądź pozdrowiona)na jeden głos z towarzyszeniem organów
Modlitwa Pańska (Ojcze nasz, któryś jest w niebie)na mezzosopran lub baryton z towarzyszeniem organów. Warszawa 1862
Modlitwa (Porwany szałem rozpaczy)patrz "Dwunasty śpiewnik domowy".
Modlitwa (W ciężkiej niedoli, którą dziś ponoszę)na jeden głos z towarzyszeniem organów. Słowa J. Moroza. 1867
Na skrzydłach pieśnina sopran lub tenor z towarzyszeniem organów lub fortepianu
Ojcze naszna 4-głosowy chór mieszany z towarzyszeniem orkiestry lub organów
O Deus! O Deum de usuna 4 głosy (taktów 20). Berlin 1839
O Stwórco nasz, Boże i Paniemodlitwa z I aktu opery "Niema z Portici" Aubera w opracowaniu Moniuszki na dwa chóry, fortepian i fisharmonię
O władco światana głos solowy z towarzyszeniem organów lub fortepianu
Panie, gdy serce drży (Domine ne in furore Tuo)na tenor lub sopran solo z towarzyszeniem organów lub fortepianu. 1868
Piesń pokutna (O Panie, co losy ludzkości)na jeden głos z towarzyszeniem organów. Słowa M. Radziszewskiego
Pieśń o św. Stanisławie (Cześć Tobie, naszej krainy patronie)na głos z towarzyszeniem fortepianu. Słowa A. Krasińskiego
Pozdrowienie anielskiena chór mieszany z towarzyszeniem organów lub fortepianu
Praefationa jeden głos z towarzyszeniem organów, w harmonizacji Moniuszki. Słowa łacińskie
Psalm 137 (Panie, przed Twoim upadłszy kościołem)na 4-głosowy chór mieszany. Słowa F.D. Kniaźnina
Psalm CXII (Chwalcie Pana, chrześcijańskie dziatki)na chór mieszany z towarzyszeniem organów lub fortepianu. Słowa A.E. Odyńca
Psalm "Ne memineris"na głosy solowe chór mieszany, organy i kwintet smyczkowy. Tekst łaciński
Psalm (Szczęśliwy, który nie postał na radzie)na jeden głos z towarzyszeniem organów. Przekład F. Karpińskiego
Psalm "Vide humilitatem meam" (Z częścią powstańmy, bo Zbawca sam objawił prawdy życia nam)na chór mieszany, kwintet smyczkowy i organy
Requiem aeternam cis-mollkantata religijna na 11 głosów solowych i 4-głosowy chór mieszany z towarzyszeniem orkiestry, organów lub fortepianu
Sancta Maria, ora pro nobisna 4 głosy (16 taktów). Berlin 1839. Niewydane
Sub tuum praesidiumna mezzosopran lub baryton z towarzyszeniem organów. Wilno przed 1858
Veni, Creatorna 4-głosowy chór mieszany z towarzyszeniem organów
Wieczny pokój lirnikowi (Boże Wszechmocny, przed którego tronem)na jeden głos z towarzyszeniem fortepianu. 1862. Słowa Seweryny z Żochowskich Pruszakowej
Wznoś się, duszo, nad gwar Ziemina chór mieszany i orkiestrę. 1867
Zgadzanie się z wolą boskąna jeden głos z towarzyszeniem fortepianu. Przed 1858
Zwiastowanie (Lśni Gabriel promienną ozdobą)na mezzosopran lub baryton z towarzyszeniem organów. Słowa A. Czajkowskiego
Twórczość instrumentalna
uwertura fantastyczna
Kainuwertura (identyczna z uwerturą "Śmierć Abla")
Marsz żałobny Antoniego Orłowskiego c-moll Mazur baletowy F-dur Ojcze nasz. Na kwintet smyczkowy Pierroty. Kontredans Polka "Leokadia" Polonez koncertowy A-dur Polonez "Obywatelski" F-durna orkiestrę symfoniczną, napisany na otwarcie Sali Ratuszowej po przebudowie gmachu Magistratu m. Warszawy spalonego w r. 1863
Taniec cygański z opery Jawnuta Uwertura do operetki Cudowna wodajedyny zachowany fragment operetki "Cudowna woda"
Uwertura wojennawykonana po raz pierwszy 19 marca 1857 w Wilnie
I fuga - na sześć instrumentów oraz 7 kanonów - na 3 instrumenty. Berlin 1839
II Kwartet smyczkowy F-dur I Kwartet smyczkowy d-mollpowstał w okresie studiów berlińskich kompozytora
Kanony na dwa głosy Offertorium d-moll Ojcze nasz e-mollna kwintet smyczkowy
Polonez "Pan Chorąży" z opery Hrabinana wiolonczelę i fortepian
Salve Maria D-dur Walcna klarnet z towarzyszeniem kwintetu smyczkowego
na 4 ręce
Allegretto A-durskomponowane w Wilnie w 1843
Andantino a-moll Anioł Pański ("Dzwonek wieczorny") Bagatelles Bez tytułu (Allegro kilkunastotaktowe) Bez tytułu (utwór w a-moll) Bez tytułu (utwór w D-dur) Bez tytułu (utwór w G-dur) Congé de Vilna (mazurek) Co mówią obłoki o księżycu w pogodną noc wiosenną?utwór wpisany do albumu Gabrieli Gwozdeckiej
Deux feuilles d'album g-moll i G-dur Do odjeżdżającejutwór dedykowany Justynowi Wojewódzkiemu
Elegia Fraszkidwa zeszyty. Powstały w Mińsku i Wilnie w 1843
Galop D-dur Galop F-dur Impromptu F-dur Kołysanka D-durnapisana w Warszawie 19 marca 1872
Le cloche du soir (Dzwoneczek wieczorny) Mazurek G-dur Mazur D-dur Mazur G-dur Mazur g-moll Mazur "Weselny" C-dur Moment musical Oczekiwanie Olszynkapieśń K. Kurpińskiego w układzie fortepianowym Moniuszki
Pamiątka z albumu Marii Peszke Pieśń cyganów Piosnka jesienna Polka C-dur Polka "Daniel" A-dur Polka "Gabriela" Polka "Leokadia" Polka "Litwinka"drukowana także pod tytułem "Polka wiosenna"
Polka z tematów opery Flis Polonez D-durna 4 ręce
Polonez Des-dur Polonez d-moll Polonez "Pan Chorąży" z opery Hrabina Pożegnanie Preludium H-durnapisane w Wilnie do kompozycji A. Kątskiego "Le Crépuscule"
Preludium z operetki Beata Premier nocturne As-dur Quasi mazur Schmetterling-Walzerzaginiony
Sześć polonezów: Fis-dur, Es-dur, Es-dur, D-dur, es-moll, G-dur Sześć polonezów Michała Księcia Ogińskiegow opracowaniu Stanisława Moniuszki
Trzy walce Uwertura do opery K. Kurpińskiego "Dziadek i wnuk"w układzie fortepianowym na 4 ręce
Uwertura i Wątki z opery Jawnuta Uwertury do oper: Flis, Halka, Paria Uwertury do sztuk: Kochanka hetmańska, Sabaudka Valsesutwór złożony z Introdukcji (w G-dur), pięciu Walców (w tonacjach C-dur i F-dur oraz z Finale (w C-dur)
Vilanella Walc As-durna 4 ręce
Walc B-durnapisany w Wilnie w 1843
Walc D-dur Walc F-dur Walc "Pohulanka" (As-dur) Walzer Westchnienie Litwina Zamek na Czorsztynie. Wspomnienia z opery Kurpińskiegowspomnienia z opery K. Kurpińskiego w transkrypcji fortepianowej Moniuszki
Zefir goniący Florę (z muzyki baletowej do Hrabiny)melodie kościelne z harmonią na organy. Napisane w Wilnie przed 1858
Pieśni naszego kościoła na organy ułożone i do grania mszy czytanej przeznaczone