Kwartet został założony w 2017 roku przez czworo muzyków, którzy od wielu lat występują z najważniejszymi zespołami wykonawstwa historycznego w kraju i za granicą, aby wspólnie odkrywać muzykę kameralną XVIII i XIX wieku. W swojej działalności koncentruje się na przywracaniu do życia – we współpracy z muzykologami i z uwzględnieniem dawnych praktyk wykonawczych – zapomnianych utworów tego okresu, w tym przede wszystkim twórczości kompozytorów polskich. Polska muzyka kameralna epok klasycyzmu i romantyzmu pozostaje bardzo mało znana i prawie nieobecna w repertuarze koncertowym oraz fonograficznym – tę lukę Equilibrium String Quartet pragnie sukcesywnie wypełniać. W 2018 r. zespół wydał swoją pierwszą płytę, zawierającą pierwsze nagranie na instrumentach historycznych kwartetów smyczkowych z op. 8 Józefa Elsnera (CD Accord).

Adam Pastuszka

Ukończył Akademię Muzyczną w Katowicach, był także studentem w klasie skrzypiec Simona Standage’a w Akademie für Alte Musik Oberlausitz. Od kilkunastu lat związany jest z wykonawstwem historycznym – koncertuje m.in. z Arte dei Suonatori, Haydn Sinfonietta Wien, Le Parlement de Musique, Collegium Marianum, Goldberg Baroque Ensemble, Wrocławską Orkiestrą Barokową czy {oh!} Orkiestrą Historyczną. Występuje jako kameralista, koncertmistrz oraz solista w słynnych salach koncertowych i na znaczących festiwalach w Polsce i za granicą. Adam Pastuszka w swoim dorobku fonograficznym ma kilkanaście nagrań. Współpracował z wieloma wybitnymi artystami, takimi jak Andrew Parrott, Paul McCreesh, Giovanni Antonini, Martin Gester i Rachel Podger.

Małgorzata Malke

Solistka i kameralistka. Regularnie współpracowała z najważniejszymi zespołami polskiej i europejskiej sceny muzyki dawnej, m.in. Le Cercle de l’Harmonie, Collegium Marianum, Arte dei Suonatori. Obecnie na stałe związana jest z Wrocławską Orkiestrą Barokową oraz {oh!} Orkiestrą Historyczną. Jest absolwentką klas skrzypiec oraz skrzypiec barokowych w Akademii Muzycznej w Katowicach. Studiowała także – w ramach stypendium Erasmus – na uniwersytetach muzycznych w Grazu (skrzypce) i Wiedniu (historyczne praktyki wykonawcze). Zanim zainteresowała się historycznym wykonawstwem muzyki dawnej regularnie współpracowała ze Śląską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Muzyki Nowej i Orkiestrą Miasta Tychy AUKSO. Od dziesięciu lat koncertuje z Anną Firlus (klawesyn) i Krzysztofem Firlusem (viola da gamba), tworząc wspólnie trio Extempore. Jako nauczyciel pracuje również z najmłodszymi skrzypkami metodą Suzuki.

Anna Nowak-Pokrzywińska

Skrzypaczka z wykształcenia, altowiolistka z powołania. Zgłębiała tajniki wykonawstwa historycznego pod kierunkiem Zbigniewa Pilcha w Akademii Muzycznej we Wrocławiu, Rachel Podger w Royal College of Music and Drama w Cardiff, a także podczas licznych kursów prowadzonych m.in. przez Amandine Beyer, Petrę Mullejans i Enrico Onofriego. Już w trakcie studiów nawiązała współpracę z Arte dei Suonatori, zespołem Harmonologia oraz Wrocławską Orkiestrą Barokową. Obecnie prowadzi bogate życie koncertowe, występując – zarówno jako skrzypaczka, jak i altowiolistka – w takich zespołach, jak {oh!} Orkiestra Historyczna, L’Arpeggiata, Capella Cracoviensis, Collegium 1704, Holland Baroque, Les Ambassadeurs, Orkiestra Kore, Capella Regia Polona czy Dresdner Festspielorchester. Grała w salach koncertowych w całej Europie, a także w Azji i Ameryce Północnej. Nagrania płytowe z jej udziałem ukazały się pod szyldem wytwórni: BIS, Chanel Classics, Alpha, Dacapo i DUX.

Tomasz Pokrzywiński

Absolwent warszawskiej Akademii Muzycznej (reżyseria dźwięku) i londyńskiej Guildhall School of Music and Drama (wiolonczela barokowa). Na stałe związany z zespołami Arte dei Suonatori, Holland Baroque i {oh!} Orkiestrą Historyczną, współpracuje również jako gościnny koncertmistrz z Academy of Ancient Music i La Nuova Musica, a jako kameralista m.in. z Rachel Podger, Marcinem Świątkiewiczem i Marcinem Maseckim. Nagrania z jego udziałem wydały takie wytwórnie, jak Harmonia Mundi, Channel Classics, BBC, Alpha i BIS. Poza grą na instrumencie historycznym zajmuje się aranżacją, a od niedawna również improwizacją. Lubi łamać stereotypy i działać na pograniczu muzyki klasycznej, dlatego powołuje do życia lub współtworzy takie inicjatywy, jak Festiwal 3x3, cykle Transkrypcje i Dżemy klasyczne, Festiwal Strefa Ciszy i Smykofonia. Od 2016 roku prowadzi zajęcia z wiolonczeli barokowej na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina.