Dysponuje szerokim repertuarem, który prezentuje w licznych koncertach z tak renomowanymi orkiestrami, jak Staatskapelle Dresden, Dresden Philharmonia, Berlin Radio Orchestra, a także Berliner Philharmoniker, Royal Concertgebouw Orkest Amsterdam, Stuttgart Philharmonic Orchestra i Academy of St Martin-in-the-Fields. Współpracuje przy tym z wybitnymi dyrygentami, jak Marek Janowski, Milan Horvat, Kent Nagano, Michel Plasson, Philippe Herreweghe, Helmut Rilling, Bruno Weil, Peter Schreier, Gustavo Dudamel czy Jörg-Peter Weigle. Ponadto dużo uwagi poświęca pieśniom romantycznym (Lieder), upodobanie to dzieląc z drezdeńskim pianistą Camillo Radickem.
Podróże koncertowe zaprowadziły ją do większości krajów europejskich, a także do Kanady, USA i Japonii. Uczestniczyła w międzynarodowych festiwalach w Spoleto Festival USA w Charleston, Holland Festival, Oude Muziek Utrecht, Dresden Music Festival, Blyth Valley Chamber Music, MDR Summer Festival i Passau European Weeks.
Od wielu lat zajmuje się intensywnie także muzyką barokową. Pracowała na tym polu z wieloma sławnymi dyrygentami, m.in. z Gustavem Leonhardtem, Reinhardem Göblem, Marcusem Creedem, Bruno Weillem, Ludgerem Remy, Hansem-Christophem Rademannem, występując z zespołami Freiburg Baroque Orchestra, Musica Antiqua Köln, La Stagione Frankfurt, Akademie für Alte Musik Berlin, RIAS Kammerchor i Cantus Cölln. Wraz z lutnistą Stefanem Maassem przygotowała liczne programy dla głosu solowego i basso continuo.
Jej repertuar można usłyszeć na płytach takich wytwórni, jak CPO, Raumklang i Kammerton. Jej pierwsze solowe CD, z kantatami barokowymi na głos i b.c., opublikowane zostało w 2001 przez wytwórnię berlin classics.
Naukę śpiewu rozpoczęła u Christy Niko w Hochschule für Musik w Berlinie, następnie kontynuowała ją u prof. Christiana Elßnera i prof. Hartmuta Zabela w Dreźnie, po czym została na cztery lata zaangażowana w Studium w drezdeńskiej Semperoper.